søndag 2. november 2008

Slik ble det- fra stue og kjøkken i to rom til åpen løsning

På fredag startet pappa med å rive ned veggen mellom stua og kjøkkenet

Her er han i full gang med rivinga. Trekkspilldøra er tatt ut og nå skal dørforingen vekk. Et veggfast gammelt skap som lå i hjørnet mot vegg på kjøkkenet ble også fjernet. Desverre er takplatene på kjøkkenet bygd rundt alle skapene, så her må vi rive hele taket og lage nytt...
Ny drager er bygd siden det var bæring i veggen. Drageren er dobbel. Merker etter det veggfaste kjøkkenskapet ses bak drageren til venstre. Det vises ikke på bildet, men kjøkkengulvet er tatt opp- et lag laminat furu er fjernet og enda gjenstår et gammelt linoleumsbelegg, og så et gammelt tregulv under der igjen. Ikke rart at det var lavt under taket, og nivåforskjellen mellom stuegulv og kjøkkengulv var på flere cm..
Koreaplatene på veggene i stua og kjøkkenet ble fjernet og erstattet med umalte huntonittplater.


Slik så det ut inn mot kjøkkenet i kveld.

Beklager bildekvaliteten med dette er tatt med iPhone i dårlig kveldslys.. Her har huntonittplatene fått et lag med grunning, drageren pappa bygde er skjult inn bak plater og hjørnelister er lagt- det ble så bra med åpen løsning inn til kjøkkenet!!!Kanskje jeg nå får plass til en liten kjøkkenøy her? Etterhvert skal "juksemuren" over oljeovnen byttes ut, oljeovnen får stå denne vinteren- og dermed får vi heller ikke byttet ut parkettgulvet i stua før senere. (Alt henger sammen og gjør det vanskelig å vite hva man skal sette i gang med synes jeg...)

Nei nå er det jammen meg kveld. Dette har vært en skikkelig arbeidshelg i huset og vi hadde aldri klart dette uten all hjelpa vi har fått. Jeg skal vise frem soverommene og gangene i overimorgen. Der har jeg fått malt og grunnet en del...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint det ble. Kjekt å pusse opp hus, selv o det er mye arbeid også.

Den gode feen sa...

Eg kan ikkje få sagt det mange nok ganger: de er så FLINKE!!! Hjelpe meg kor mykje de har fått gjort på kort tid. Dødsimponert! Igjen: Knallkjekt å få ta del i framgongen her :) Stå på :)

Anonym sa...

Kjempefin løsning mellom kjøkkenet og stua nå, og du verden for en forandring etter helga!