onsdag 5. november 2008

Jeg trenger hjelp med kjøkkentegning...

Er det noen som er gode til å se løsninger på kjøkken og som leser i bloggen min? Jeg har en litt dårlig ikea-tegning her som jeg gjerne skulle hatt kommentarer og forslag på...


Tegningen er altså bare nok et førsteutkast...

Pga en boks med rør i hjørnet må vi trekke ut benkeskap på ene veggen 20 cm, dvs at benkeplata inni hjørnet blir 20 cm dypere. Ellers er kjøkkenet ganske standard. Vinhylla som er tegnet inn vil jeg ikke ha, hva kan jeg sette inn i stedet?Vask, oppvaskmaskin og stekeovn må stå der de er tegnet inn, ellers er jeg veldig takknemlig for endringsforslag...


Jeg skammer meg litt for å vise frem kjøkkenet og rotet her, men slik ser det ut nå...Kjøkkeninnredningen er tegnet inn på veggen til høyre og rett frem...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ville hatt ei stor skuff under vasken (for søppel). Veldig praktisk!

Ville bytta ut vinhylla med hyller for kokebøker.

Anonym sa...

Har de et smalt skap istedet for vinhylle?
Hyller for kokebøker kan se litt rotete ut, og bøkene blir fort seige av damp og steikefett.

Anonym sa...

Bytt ut vinhulla med et smalt skap om det finnes. Vin skal ikke stå på kjøkkenet, isåfall skal det i et mørkt og kaldt skap :-) Kokebokhylle er praktisk, men ha den så langt fra komfyren som mulig.
På tegninge ser det ut som innredningen ikke går helt til taket! Jeg hadde valgt helt til taket, event en list øverst for å slippe alt støv og ..... som samles der.
Husker du nevnte tildligere du skulle ha vitrineskap med glasshyller. Jeg har hatt vitrineskap uten glasshyller, og det synes ikke jeg var noe stygt. Husk glasshyller tåler mindre belastning enn vanlige hyller.
Jeg synes kjøkkenet ser kjekt ut. Lykke til videre

Den gode feen sa...

Eg kan jo komme med forslag over korleis eg ville ha innreda dette kjøkkenet :) Eg hadde kutta ut overskap på heile den veggen som ventilatoren er på. Ville hatt heile veggen fliselagt og med ein tøff enkel ventilator som ikkje gjer alt for mykje ut av seg.

Av benkeskap på den samme veggen anbefaler eg sterkt om du får plass til den 20 cm breide hylla frå Ikeas kjøkkensortement som har to skuffer og plass til 4 vinflasker. Dei to skuffene er geniale til oppbevaring av krydder. Eg hadde det slik i Bergen, og Bobil Bo gjorde det samme med sitt Ikea kjøkken (etter tips frå meg, hehe). Ellers syns eg det var fint med skuffeseksjonene, men hadde altså hatt begge like breide slik at eg fekk plass til vinhylla. Bo hadde faktisk ei slik hylle på begge sider av komfyren nede, og det vart råfint.

Ved å kutte ut overskap på enden av kjøkkenet virker kjøkkenet også mykje større.

Når det gjeld andre veggen så hadde eg vurdert å erstatte dei skuffeseksjonane du har tegna inn med tilsvarande som du har på komfyrveggen. Skuffene i denne seksjonen (5 skuffer) er ganske grunne. Du får plass til meir i dei andre, men har likevel 4 skuffer som er perfekte til bestikk og grytelokk osv osv.

Når det gjeld overskapa, så hadde eg villa hatt overskap heile veien bort, men ikkje hjørneløysing i enden - berre vanleg overskap som heng på vask-veggen. Eg ville også hatt samme type front på alle dørene for å få det mest mulig tidlaust og reint.

Då håpar eg verkeleg ikkje du oppfattar med som overkøyrande eller noko slikt, eg hadde berre lyst til å sei korleis eg ville ha gjort det. Nesten så eg fekk lyst til å tegne forslag for deg berre for å vise det :)

Masse lukka til :) Klem frå Linda

Den gode feen sa...

Her er kjøkkenet til Bodil (som eg var med å tegne ;) )
http://bp1.blogger.com/_cY9Dbhqrvwo/R_PxeNnI7pI/AAAAAAAABD4/wfn0sz47MiQ/s400/Bestogpest+010.jpg

Eller her:
http://bodil-bo.blogspot.com/2008/04/best-pest.html

Den gode feen sa...

Eg tegner gjerne eg :) Men då treng eg måla og litt meir info. Skal de ha innebygd kjøleskap eller ? Berre kjekt å hjelpe til :)