onsdag 19. november 2008

I hus

Da var vi kommet oss i hus, og selv om det gjenstår masse jobb og vi lever i et skikkelig flyttekaos er det deilig å vite at selve flyttinga er over..
På Torsdag hadde vi flyttebil og ikke mindre enn 6 stykker kom og hjalp oss, og etter 3 timer var alle de store tingene flyttet..
Det gikk veldig bra, og ingen store skader på verken møbler eller folk, bare ømme muskler et knust vinglass og en kommode som fikk seg en trøkk...


En kikk inn i mitt midlertidige kjøkken- se den nydelige brune og oransje plastmatta på gulvet! Kjøkkeninnredning kommer neppe før i februar eller mars, men enn så lenge får vi leve med dette..Sangfuglen (16 åringen vår) synes det er som åvære på sommerferie i morfars gamle hus, og det har hun forsåvidt rett i. Her vaskes det opp for hånd, og de elektriske apparatene var nye og moderne for 50 år siden...


Vi har hengt opp gardiner for å skjule de stygge vinduene. Vindusforingene er revet av og den gamle respateks karmen er kastet. Nye vinduer, foringer og dører kommer i desember, så da får vi håpe på godt vær så snekkeren får jobbet fort...


Sofakroken. I stua er alt midlertidig fordi jeg venter på en hel del møbler som er i bestilling. Ny sjenk og kommode kommer og i mellomtiden er her en hel del rot. Alle papirer og nødvendigheter er lagret i esker rundt om kring og jeg gruer for å pakke ut- hvor skal jeg legge alt? Pusen vår sover i kattekurven (oppå den lille puffen forran vinduet), hun holdes innendørs nå til hun skjønner at det er her hun skal bo. På bordet ligger strikkepinner og målebånd- om alt annet er kaos så har jeg i allefall en liten oversikt over disse nødvendighetene.


Utendørs har snøen kommet, på flyttedagen hadde vi minus fem grader og isvind. Plutselig var her full vinter.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hehe plastmatter er skikkelig nostalgia! Muttern hadde sånn.
Det blir veldig koselig hos dere når alt kommer i orden, stua er nå koselig nå også, synes jeg. KOS dere masse!

Anonym sa...

Synes det ser koselig ut allerede! Men det blir selvsagt herlig både med nye vinduer og dører og kjøkkeninnredning!

Henrik sa...

Gratulerer med foerste - og vaerste?! - steg unnagjort, ser ut somd ere faar et skikkelig fint hus!!!! Klem til alle fra meg!

Torill sa...

Har dokke flytta mange km/mil? Eg bur midlertid i ei leigd leilighet då vi ventar på å få bygge eige hus. Leiligheta er liten og upraktisk, og vi har ingen stadar å gjere av papir og anna udefinerbart rot. Så eg forstår korleis dokke har det :-)

Sigurd L. sa...

Hei!
huset ser knall ut. Sorry at jeg ikke har vært å mala for dere enda.. jeg straffer meg selv

Hønehuset sa...

Så moro å se nye bilder fra huset. Synes det ser ut som om du har klart å lage det litt koselig midt oppi det hele. Det blir nok knallbra til slutt!