søndag 9. november 2008

Gulv



Nå har gulvet kommet på i soverommene..Pga en ulykke på jernbanen et eller annet sted sør for Trondheim kom gulvbeleggene vi hadde bestilt aldri frem til oss...
I går var siste frist, vi måtte få lagt gulvene da for å begynne innflyttinga nå, men ingen gulv i sikte...
Dermed endte vi opp med å farte rundt i ekspressfart lørdag formiddag for å lete etter alternative gulv..Og vi fant noen som var helt annerledes enn det vi hadde tenkt oss.
Men nå er gulvene lagt, bilder får komme uti uka.
I morgen skal vi ut å handle 60 meter gulvlist...he he jeg håper inderlig den er ferdig malt hvit hvis ikke får jeg litt av en jobb...

Jeg gjorde foresten et lite funn i "restekroken" på Bohus på lørdag. Der fant jeg en kjempefin hvilestol i brunt ullstoff. Den sto der helt alene og lokket med et supersalg for kun kr 1499, så da ble det hvilestol til kjellerstua.
Dessuten har jeg kjøpt 5 liter kvistlakk og en stk sjokoladebrun hjørnesofa som også er tiltenkt kjellerstua. Jeg ser for meg at der skal bli så lyst og trivelig med kremfargede vegger og lyst gulv, med møbler i lune brunfarger og så må jeg nok finne et litt loddent gulvteppe. Vi skal sette bokhyllene ned dit. Der er varme i gulvet og en fin gammel fyringsovn- tenker det skal bli så koselig å sitte der nede i "biblioteket" med varme i ovn og en god bok. Men foreløpig har jeg altså ikke en gang åpnet boksen med kvistlakk så veier til denne kosestua er et stykke unna...


I dag har vi flyttet all vinterveden over til nyhuset. Før vi viste at vi kom til å kjøpe ved nå hadde vi nemlig kjøpt inn et par favner ved som var sirlig stablet i uteboden. Nå var det bare å hive all veden på en henger før vi kjørte runde på runde med vedlass og på ny stablet den opp i garasjen dit vi skal flytte. Etterpå gikk jeg rett på jobb og kveldsskift. Jeg kan si jeg kjenner det i armene i kveld.


I morgen skal jeg gjøre det som jeg har drevet med i flere uker- pakke i esker...tar det aldri slutt? Duverden så mange ting vi eier- og det er først når man skal flytte at man virkelig får se alt...ja ja pakke...




Sånn ser foresten trappegangen ut nå...men HVA skal jeg gjøre med trappa tro? Det blå belegget må være limt med en fantastisk godt lim, alle forsøk på å fjerne det har vært forgjeves. Dessuten er det bare stygge finertrinn under belegget. Så jeg trenger ideer. Hva gjør jeg? Kjøper nye trinn? Legger parkett? ..Tar imot gode ideer ja!

Sånn så gangen ut før...Jentene løper rundt og gjør seg kjent med huset..Veggplatene er nå malt, døra til høyre i bildet over er nå kledt igjen (det var to innganger til kjøkkenet)


Gangen nå. Bildet er tatt fra andre veggen...Som dere ser, her har vi ikke fått lagt nytt gulv enda, det blir grå skifer. Veggene her er blitt betraktelig lysere og det ble veldig fint med de malte veggplatene. Elektrikerne er sånn "nesten ferdige"(foresten om du skal leie håndtverkere-det er lurt å ikke bare sjekke når de kan starte en jobb men også spørre om når de regner med å avslutte...) Vinduet i enden av gangen blir byttet ut..

Ingen kommentarer: