tirsdag 11. november 2008

Flytteuke...

Alle lekene er pakket ned men Lille Hjerte er flink til å pakke opp igjen hun... Å finne boksen med Duplo i alt rotet var veldig populært..

Duplomamma og Duplobaby har lagt seg i badekaret i sin enkle lille leilighet, etterpå dro de ut på motorsykkeltur....Kanskje et ønske om hva vi to egentlig burde funnet på i dag..



En nesten helt ferdig kjøkkentegning... Det blir hyller fra skapene og inn i hjørnet og på veggen ved ventilatoren den heter stenstorp vegghyller, komfyr og kjøleskap og ventilator er sort, benkeplate er mineralmønstret sort men oppvaskmaskinen beholder vi den vi har i dag og den er hvit...
Kjøkkenet er neppe oppe før i februar, og i mellomtiden blir det å vaske opp for hånd. Dessuten tror jeg vi kommer til å sende en stor takk til Toro...
Gulvet på kjøkkenet blir desverre ikke det tregulvet som ligger der- det var ødelagt av digre spikerhull og dårlig behandling desverre...Så hva skal jeg ha på kjøkkengulvet tro?


Ellers er jeg fornøyd med mye men noen irritasjonsmomenter er det...Hva tenkte elektrikeren på her? Vil jeg ha det slik? Nei! Må bort å snakke med han i morgen om å få innebygde el bokser for hjelpe meg! slik kan det ikke se ut!
I dag har pappa og mannen min satt opp taklister i stua og vaskelister på alle gulvene i de 4 soverommene vi skal ta i bruk. Gulvene ble mørke og ikke lyse slik vi egentlig skulle ha det, men det ble bra...
I morgen starter vi med innflyttinga...

6 kommentarer:

Anonym sa...

unger nå skjønne da, enkle gleder og det ser ut som hun koser seg stort! Han elektrikeren kan ikke være ferdig utdannet *sjokkert* Ikke betal noen regninger før alt er inspisert, hvertfall.
Lykke til med flytting.
ps. på vårt kjøkken valgte vi laminatgulv som tåler vannsøl bedre enn parkett. Vi valgte en rustikk type og smuss og smuler synes ikke godt på det gitt. Kan ta bilde og sende deg om det er interessant å se?

Anonym sa...

Det er jo greit å kunne flykte fra hverdagen og alt flyte styret og inn i fantasiverden en tur også :) Ser ut som hun koser seg skikkelig ihvertfall.

Den stikkontakten var jo sjelden eh... mindre pent gjort. Håper dere får ordnet det. Ellers så ønsker jeg dere lykke til med alt dere har å gjøre. Det blir nok veldig bra til slutt :)

Anonym sa...

så ut som om hun koser seg skikkelig iallefall ;)
Å så irriterende med sånne elektrikere...sånn som det der skal det ikke være!
Har du sett de flotte gulvene på gulvnett.no og gulvspesialisten.no ?
De har også restesalg, der du kan gjøre skikkelige kupp. Og så sender de deg gratis prøver også.

NIB sa...

Du er hjertelig velkommen til nib, men du må presisere hvilken roll du vil inn på:) Bare legg igjen en ny kommentar, så fikser vi det. Velkommen!

Henrik sa...

Hei der!
Hoerer saa mye fint om dere for tiden, jeg skjoenner mamma har blitt forelska i gulljentene dine :) TEnkte bare jeg skulle si hei, jeg, saa der har du det! Hils alle fra meg! H

Knitgirl sa...

Henrik- du her? Og med blogg! Så flott da!