fredag 31. oktober 2008

Riving av vegger..


I dag har vi hatt masse hjelp i huset! Mamma og pappa har kommet for å hjelpe oss, og dermed fikk vi gjort ganske mye i dag. Svigermor og svigerfar har startet med tapetlegging- så her er alle mann i arbeid!



Pappa i gang med å rive ned plater fra veggen på kjøkkenet. Jeg hadde lyst på åpen løsning fra stua inn mot kjøkkenet, men siden akkurat den veggen hadde bæring var det ikke så enkelt..



Fra kjøkkenet og ut mot stua, den stygge trekkspilldøra skulle iallefall ut, det var sikkert!

Siden jeg er totalt uten snekkerferdigheter rev jeg ned de gamle koreaplatene og skrudde ut alle stikk-kontaktene (de skal byttes ut med jordet) Så fikk jeg malt gangen og den vesle entreen med heftgrunn, men jeg venter med å starte maleprosessen til vi har fått på platene i stua, det støver så når de jobber der inne...


Her er vi i full gang med å rive veggen mellom kjøkken og stue




Platene på veggene er tatt ned, likeså gardinbrettene i teak og taklistene..




Innebygde skap på kjøkkenet måtte ut for de lå mot veggen som skulle tas ned...



Inn mot kjøkkenet i kveld: Pappa har lagt ny bæring i en drager og kjøkkenveggen er vekk! Jeg synes det ble veldig bra!


Og under to lag gammelt kjøkkengulv fant vi gull! Skikkelig tregulv! Jeg håper det er så bra at det kan brukes!
I morgen satser vi på å få lagt nye plater på veggene, skal bruke Huntonitt i stua.


4 kommentarer:

Den gode feen sa...

Hei Malin! Så kjempespennande å følge med her inne :) De er råflinke og effektive. Knallkjekt å få følge med på progressjonen :)

Stor klem frå Linda

Anonym sa...

Raske og flinke medarbeidere setter fart på prossessen. Her går det raskt unna! Kjempespennende!

Anonym sa...

Dere er supereffektive. Godt med skikkelig mannfolkkraft og kunnskap om ting og gjøremåter, det er gull verdt. Veldig morsomt å følge dere i bloggen!

rufo sa...

Håper du har tatt vare på trekkspilldøra!
Er på jakt etter en akkurat maken!
Hvor mye skal du ha for den?