torsdag 30. oktober 2008

Pussing og heftgrunn

Det hang igjen noen lamper i huset, dette er en av dem, jeg synes den er litt søt jeg..


Soverommet vår slik det var



Og slik ser det ut nå, tapeten er revet av og veggene er pusset og grunnet og klare for tapet.



Lille Hjertes rom før


Her var det et slit å få av tapetet- det var limt rett på sponplatene og satt som støpt.


Jeg begynte å male dørlistene i går, og elektrikeren har vært her og fjernet de gamle stikkontaktene og skal bytte ut ledningene.


Gulljentas rom


Her måtte vi fjerne de gamle Koreaplatene, fordi de var så stygge i nederkant mot list, under platene var det et par lag tapet som måtte av, og så har vi grunnet veggene og klargjort for tapet..



Denne senga har jeg kjøpt til Gulljenta, men ikke den grønne skuffen under...



Dette er gammelsenga til Gulljenta og den skal Lille Hjerte arve, en fin gammel snekkerseng jeg har kjøpt på loppemarked, med den fulgte et håndheklet sengeteppe!


Sangfuglens rom ser ut som de over, ribbet, grunnet og pusset.
Vi satser på å få tapetsert i morgen, og kanskje starter vi jobben med å rive plater av veggene på stua og legge nye huntonittplater der.
Så kommer snekkerpappaen min på besøk og han skal hjelpe oss med å kle inn en dør. Fra kjøkkenet er det to dører ut, en til stua og en til gangen- gangdøre skal bort så får jeg litt mere benkeplass på kjøkkenet...



5 kommentarer:

Hønehuset sa...

Så flinke og effektive dere er! Jammen godt å få masse hjelp, litt misunnelig på det.. hehe.
Når du tapetserer med mønstret tapet, må man belage seg på å miste nesten en rapport for hver stripe. Den jeg har brukt er rapporten på 17 cm.
Når jeg skal tapetsere med en ny tapet, setter jeg opp en remse, lar den stå et døgn før jeg fortsetter. Da får jeg se/følingen på hvordan den oppfører seg,
Overmalbar tapet er lettere å tapetsere med enn tynn mønstret. Tapeter med ferdiglim som bare skal vætes er et herk. Tipset her er å ta lim på veggen i tillegg, da er den super. Skaff dere godt tapetutstyr. Kost, rulle, tapetkniv og spatel. Godt verktøy er halve jobben. Det er gøy å tapetsere!

Anonym sa...

Synes dere har stått ordentlig på! Skjer jo kjempemye på en gang, og dere får nok et ganske ferdig hus til jul ;)

Anonym sa...

Så mye dere har klart å gjøre allerede! Og du den lampa er både gmamel og flott. Det ligner mistenkelig på en "måneskinnslampe". De går for flere tusen her sørpå, men vanskelig å få tak i, bare så du er obs på det....

Den gode feen sa...

Den lampen var dødsfin!!! Ta vare på den :)

Anonym sa...

Hei hei!
fikk plutselig se den lampa di!:)dersom du ønsker å selge denne en gang hadde jeg blitt særdeles gla om du tok kontakt!vi har en helt maken til denne på gården,og jeg leter veldig etter en til!vennlig hilsen Reidar Gjelsås,92042450