tirsdag 28. oktober 2008

Rive tapet...

Da har vi endelig startet jobben med huset! Først hadde vi besøk av onkelen til mannen min, han fikset oljeovnen, renset den og fikk den igang, så nå får vi arbeidsvarme. Det var bare 10 grader i huset i går da vi startet opp. Det var vist lenge siden denne ovnene hadde vært renset sist.. Ovnen skal etterhvert ut men først skal vi bruke opp oljen

Når solgte de egentlig slike Bugg-tyggiser? Denne fant vi under ovnen i går, en levning fra 80 tallet tro?

Sånn var utgangspunktet på Lille Hjertes rom før vi startet...

Jentene synes det var kjempegøy å rive tapet..

Under det første laget med hvitt og rød tapet lå det en gammel brun tapet og den satt fryktelig godt fast!
Jeg har lånt dampvaskeren til mamma og damper løs på tapeten, derfor et noe tåkete bilde, hele rommet ble fylt av damp...
Maskinen fylles med varmt vann og så er det bare å jobbe i vei.
Sånn så det ut da vi ga oss klokka elleve i går kveld...Litt som gjenstår men mesteparten av tapeten har kommet av...


Her kommer ny tapet, nytt gulv, nytt vindu og selvsagt nye lamper...
I kveld tar jeg ned resten av tapeten og så skal jeg begynne å rive ned tapeten på voksensoverommet...










2 kommentarer:

Anonym sa...

Akkurat sånn kombi parafin/vedovn hadde vi i gamlehuset vårt. den varmer skikkelig bra!
Så morsomt at småttisene kan være med å rive tapet - tenker de er fornøyde med egen "demolition"

Anonym sa...

Usj for en jobb, godt å ha noen ekstra hender ;)
Kjente igjen gulvet på det soverommet. Sånn hadde vi i gangene på begynnelsen av 80-tallet der jeg vokste opp :)