tirsdag 21. oktober 2008

5 Dager til overtakelse..



I dag har vi handlet inn tapeter, maling, 10 liter heftgrunn og en sofa til kjellerstua...


Sånn ser barnerommet til Lille Hjerte ut i dag, rødmønsteret tapet, linoleum og teak...og noen gardiner som virkelig er knall...Det er forrige eier som har innredet rommet..




Her skal det bli forandringer, det er sikkert!

Det blir rosa striper på rommet til Lille Hjerte, hun er for liten til å ytre noen ønsker om fargevalg, og siden rommet hun skal ha er tapetsert nå var det enkelt å velge tapet for å unngå alt arbeidet med å legge veggplater. Siden den rosa tapeten var veldig søt og dessuten kjempebillig- jeg fant den i en restekurv, så ble den valgt..






Her er Gulljentas tapetvalg. Rommet hun skal ha skal i hovedsak males i fargen 5691"Tyll", men en av veggene ønsket hun tapetsert.



Slik ser rommet til Gulljenta ut i dag, ganske trist med gammel koreapanel, brune skap og gammelt linoelumsgulv.
De to minste jentene skal ha "lysekrone", Minnen taklampe fra Ikea er kjøpt inn.

På vårt soverom blir det grå striper- tapet fra Borås tapeter og maken til bildet over her bare i grått i stedet for beige..




Sånn ser foreldresoverommet ut pr i dag, tapet med brunt blomstermotiv, vindu og verandadør i en trasig forfatning, og blått linoleumsgulv fra 60 tallet...Teakdøren er heller ikke særlig vakker.





En slik sofa har jeg kjøpt til kjellerstua, men i en annen farge- mørk kaffebrun er den og kan slåes ut til dobbeltseng..

Ellers er det kjøpt inn 10! liter heftgrunn, 10 liter maling av fargen "Latte" Og Sangfuglen på 16 år har valgt seg overmalbar tapet og fargen Kaffe latte' til sitt rom...
Vårt første anbud på EL og rørarbeide kom på kr 86 tusen...og da er ikke arbeid i et nytt kjøkken medtatt...vi får se om vi får noen bedre tilbud fra andre leverandører.
Hjemme i stua er det kaos. Jeg har begynt å pakke ned, og det står esker og sekker stablet overalt her.. Men åh som jeg gleder meg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

iiik, sa jeg på første bildet! Tipper du gjorde det også *lol*
Gleder meg til å se forvandlingene etterhvert som dere jobber dere gjennom rom for rom. Du har god smak, ser jeg i dine valg av tapeter og farger.

Anonym sa...

Enda mer spennende nå når du viser fram valgene dine :) Gleder meg til å følge med videre, og neste gang jeg er i Bodø har jeg lyst til å komme innom ;) Lykke til videre!

Anonym sa...

Den lampa som henger på Gulljenta sitt rom, er det mulig å få se et bedre bilde av den eller? *Pliis!*

Den ser ut som om den er veldig lik den jeg har her, og om du har en make til min og i tillegg vil bli kvitt den så hyl ut..!

*Klem!*

Knitgirl sa...

Hilde- den lampa er ikke vår og jeg tror nok eieren tar den med seg, men om den skulle bli hengende er den din! Garantert!