lørdag 17. januar 2009

Vi river...

Se så fint kjøkken jeg har i kveld!
Det åpenbarte seg noen heftige 70-tallsfarger da vi rev kjøkkenskapene, og tapeten der på veggen rett frem har store brune roser..
Dette har du kanskje sett før? I mormors gamle kjøkken eller hjemme hos tante en gang for lenge siden? Besteforeldrene mine hadde orange kjøkken en gang i min barndom, og jeg forbinder disse brune og orange fargene med god mat og kjærlighet..
Men selv om jeg blir litt nostalgisk synes jeg ikke det er særlig pent.. Røret i hjørnet her har voldet oss litt hodebry når vi skulle tegne inn målene på kjøkkenet, men jeg tror vi har funnet en løsning..
Veggen mot gang, der det før var en dør..
Ut mot stua der vi midlertidig har instalert oss med hybelkomfyr og oppevarer alt av kjøkkenglass, kopper, kaseroller og tørrmat i esker og bedrollere..Ikke rart det er rotete..
Gulvbelegget har sett bedre dager det er sikkert- men nå skal det ut!
Her ligger det nye gulvet på vent- hvitvasket eik. Jeg gleder meg til å få det på!
Mandag skal både rørlegger elektriker inn å jobbe. Vi skal få rør-i-rør system, ny varmtvannstank og flytte en del elektriske punkter.. Jeg er veldig spent på hvor lenge vi må leve uten kjøkken og varmtvann...
(Mamma/pappa- hvis dere kikker innom- vi tok vare på glasskapene om dere vil overta dem)


6 kommentarer:

Anonym sa...

Herlig tapet. Joda, den fantes i vårt kjøkken også i "gamle dager". Søstern min hadde ca. sånn.
Det er jo litt godt med rot også da, når du vet at etterpå blir det superfint. Gled deg til det du :o)
Da vi pusset opp kjøkkenet vårt gjorde vi det om sommeren, slik at vi hadde kjøkken ute på terrassen. Praktisk det også.

Anonym sa...

Morsomt med 70-tallsfargene, men de egner seg best på bilder :) Blir nok bra med den nye innredningen, og du får lyst til å være mye mer på kjøkkenet.. Det kan jo ha sine store fordeler, plutselig er fryseren full og du tryller fram de lekreste retter. Ha en god søndag.

Torill sa...

Grøss så fælt! Nesten så fælt at du skulle ha ramma inn deler av tapeten til minne om det som var... Blir spennande med nytt kjøkken!

Knitgirl sa...

Takk skal dere ha! Jeg skulle gjerne hatt kjøkkenet på verandaen, men i skrivende stund er det sterk vind og minus ute så jeg lever i rot...Og nå kom rørleggeren bærende med den nye varmtvannstanken- jobb fort!

Anonym sa...

Oioioi, for et kjøkken!!! Dere har jammen meg litt jobb å gjøre, men med det tempoet dere har på oppussinga, er dere sikkert snart ferdig:)
Vi pussa opp kjøkken i sommer, og vi hadde grillmat hver dag i 4 uker! Det kunne kanskje ha vært like greit med en hybelkomfyr. Pølse er nemlig ikke godt mange uker på rad...
Vi har maken gulv på kjøkkenet og stua vår, og er kjempefornøyd.
Gleder meg til å se fortsettelsen:)
Ha ei finfin uke!

turvid sa...

Herlig! *lol*

Jeg gleder meg sånn *not* til å starte på slike prosjekter.