onsdag 21. januar 2009

Kjøkken dag 2

Det jobbes ivrig på kjøkkenet, og nå har pappa kommet på besøk så da går alt mye raskere!

Sånn så det ut her Tirsdags kveld. Johnny ribbet og gjorde klart. Her river han takplater. Etterhvert forsvant også den gamle vasken og vaskskapet ut..
Her er alt ute. Gulvet er ribbet ned til treet, takplatene fjernet og innredning kastet ut.
Så la vi tak, det tok Pappa og Johnny en time og 3 kvarter å få på plass de nye takplatene- de jobber raskt altså!
Gammel og ny eikeparkett. Vår gamle parkett er vistnok perfekt å slipe ned og lakke på nytt, men det ble til at vi tok den lettvindte veien og legger ny parkett oppå den gamle. Hvitvasket eik Linnea fra Kahrs
Her legges det gulv!

Gulvet har kommet på og jeg er så utrolig fornøyd, det ble så fint! Johnny har startet med å montere skrogene fra Ikea..Litt fiksing må til og jeg som sitter i stua og blogger hører at det diskuteres ivrig over hva og hvordan...jeg nøyer meg med å lytte- og å løpe inn å kikke innimellom..

Så langt kom de i kveld...Her står de og vurderer om de skal legge huntonittplater på veggene og så flislegge oppå senere...Så slipper vi å stresse med fliser og slikt nå. Vi har vel funnet ut av det før i morgen regner jeg med....



4 kommentarer:

Den gode feen sa...

Wao, Malin. Gulvet er rålekkert og kjøkkenet kjem til å bli heilt kanonbra! Flink pappa og mann du har!! Gledar meg til å sjå meir :)

Anonym sa...

For en fart på mannfolkene! Må være deilig å se så raske framskritt :) Og det ser ut til å bli fint.....

Anonym sa...

Her går det unna! Og så satt jeg og lurte på om ikke kjøkkenmontøren hos oss monterte overskap først for å få bedre arbeidrom da de skulle opp... før underskapene ble satt på plass. Nuvel, de finner vel ut av det *hihi*

Torill sa...

Så flinke dei er, og så kjekt det vert på kjøkkenet! Det vert gøy å sjå prosessen vidare. Må innrømme det er ein nytelse å sjå andre arbeide og ha litt kaos, og berre være tilskodar sjølv. No bit eg meg litt i tunga sidan eg for tida planlegg husbygging og er nettopp ferdig med ei lang renovering i bolig nr 1. Kvar sin gong... Lykke til vidare ;-)