onsdag 7. januar 2009

Kjøkkenet står for tur

Nå har Ikea-kjøkkenet vårt kommet! Men det betyr ikke at vi har satt det opp, det står nemlig flatpakket ute i garasjen i påvente av at vi skal rive ut det gamle kjøkkenet, og så skal det gamle gulvet og taket fjernes og nytt legges..
Slik som denne tegninga skal altså kjøkkenet bli..Kjøkkenet er Lindingø. Med sorte hvitevarer, innebygd oppvaskmaskin og hvit porselensvask som henger utenpå benken.

Og her et litt dårlig bilde av hvordan det ser ut i dag. På veggen rett frem kommer ventilator og stekeovn..På veggen mot høyre (som ikke vises her) blir vask, oppvaskmaskin og kjøleskap

Så er det spennende for nå har vi bestemt oss for gulv i både stue og kjøkken. Valget falt på hvit eikeparkett fra Kahrs. Gulvet leveres 16 Januar så innen den tid bør vi ha ribbet ned det kjøkkenet vi har i dag.


Jeg ønsket meg en parkett som verken hadde gul eller rødskjær. En stund tenkte jeg på valnøtt men vi kom frem til at et såpass mørkt gulv stjeler mye lys, skitten vises veldig lett og dessuten tror jeg det er lett å bli lei av et såpass mørkt gulv som valnøtt er. Så da ble det hvit mattlakkert eik som jeg tror kommer til å bli nydelig!
Nå skal jeg lete etter en benkeplate til kjøkkenet som likner gulvfargen...

3 kommentarer:

strikkegal sa...

Så fint det blir :) Spennende med slik renovering. Hva slags benkeplate tenker du som skal matche gulvet? Samme farge, lysere eller mørkere? Samme mønster eller annet?

Knitgirl sa...

Jeg tenker meg noe i samme tresort, lys eik tror jeg..

Anonym sa...

Å, nydelig parkett! Tror det finnes slike benkeplater, så du finner nok noe som ligner....