torsdag 8. januar 2009

Flisejakt- har du sett noen som likner?

Jeg er på flisejakt...

Vi hadde tenkt å bruke alloc kitchenboard på veggene i kjøkkenet, men der endret vi fort mening da vi fikk høre av et vennepar at disse veggplatene ikke tåler varme særlig godt..



Derimot er jeg helt sikker på at avlange hvite fliser gjør seg veldig bra, emn problemet er å finne noen som selger slike. Jeg ønsker meg skinnende hvite fliser med sterk emalje...



Slike fliser kalles "Subway tiles" fordi det var vanlig å bruke dem på togstasjoner og i undergrunnsbaner. Jeg tror de vil være perfekte på veggen over kjøkkenbenken og ved ventilatoren- om noen vet om slike så si endelig ifra!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Sjekk denne leverandøren: http://www.flisgiganten.no/ De har bl.a butikk her i Lier, men sikkert andre steder også. Verdt å ta en titt for de har MYE.

Knitgirl sa...

Takk, jeg har besøkt de fleste flisbutikkene som ligger på nett og det ser ut til at slike fliser skal være mulige å få tak i.

bubbs sa...

Jeg skjønner problemet! Jeg lette kjempelenge for å finne akkurat slike fliser, med matt overflate og i egghvit. I butikkene jeg var innom svarte de bare "Nei, slike fliser er ikke moderne nå". Jeg fikk så lyst til å rope tilbake: "Hva pokker vet du om det? Du selger APRIKOSFARGET JUKSEMARMOR!!"Åååå.. Kjenner jeg blir provosert bare jeg tenker på det!

Uansett, vi fikk til slutt en lokal fargehandel til å lete gjennom katalogene sine og bestille opp prøver på forskjellige fliser som virket å være i riktig farge og form. Da fant vi en nesten perfekt flis. :)