mandag 22. september 2008

Tusen tanker i dag...

Om noen uker sitter jeg kanskje her og blogger- dette er nemlig stua i huset vi har kjøpt...men selvsagt jeg har tenkt å ta frem malekosten raskest mulig. Koreapanel og falmede vegger, påden positive siden- store lyse vinduer og utsikt mot egen hage gjør at dette nok blir ei superkoselig stue en gang...Dessuten er her sannsynligvis ikke pusset opp eller gjort noe som helst siden 1966 så her er det absolutt rom for stooore forbedringer!

Siden det er så utrolig mye som må gjøres tillater jeg meg selv å tenke litt på enkle ting- som f.eks hvilke farger jeg vil ha innendørs, hvordan vinduene bør se ut- og så har jeg lovd gulljenta at vi skal kjøpe hammoc (sånn utendørs gyngesofa) når det blir vår. Gulljenta er nemlig litt skeptisk på denne flyttingen vår- selv om det bare er noen gater unna er hun usikker men hun har jo lenge ønsket seg egen hae (i likhet med sin mamma)




Åh dette er spennende tider, kanskje nesten for spennende- i natt fikk jeg nesten ikke sove- lå bare og tenkte på huset og mulige løsninger.
I dag har vi fått avtalt kontraktsmøte og det blir på fredag. Mamma ringte i går og sa at hun kommer nedover i helga og da kommer også pappa så jeg håper vi får låne nøkler og får viste dem huset.

Pappa er litt snekkerkyndig og har lovt å hjelpe oss og det er så godt å tenke på.


Her vi bor nå må det pakkes og ryddes og flyttes- jeg tror vi kommer til å ha overtakelse her 27 oktober så innen den tid bør vi ha vasket oss ut. Akkurat den biten tror jeg vi trenger hjelp til- jeg lurer på hva rengjøringsbyråene tar for å vaske ned hele huset- ringte Bush Sørensen og spurte i dag og de antydet en pris på rundt 8000- skal forhøre meg litt hos andre også...

I mellomtiden fabulerer jeg videre og innreder hus etter hukommelsen- jeg har jo bare vært inne der to ganger og gleder meg så til å få kikke inni huset igjen!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Dette blir veldig morsomt å følge med på. Hadde jeg bodd litt nærmere skulle du fått hjelp. Jeg elsker slike prosjekter (selv om jeg er litt lei vårt eget da...).

Anonym sa...

Sånne billige veggplater er noe herk. Er du ikke litt spent på hva som ligger bak?
Vi har litt tykke panelplater i stua - de var eikebrune. Disse malte vi først med heftgrunn og så vanlig maling etterpå. Ble superfornøyd. Egentlig hadde vi tenkt å slå gipsplater direkte på platene, men glad vi ikke gjorde det. I ditt tilfelle ville jeg fjernet dem hvis det er sånne 3 mm tykke plater bare.

Inger sa...

Gratulerer med nytt hus! Skal bli spennende å følge med i forvandlingene. Lykke til!

Anonym sa...

Gratulerer med nytt hus! Her skal det bli spennende å følge med deg fremover. *nikke*

Anonym sa...

Tips for Koreaplater;
etter vasking
mal rett på de med oljemaling! :)

Jeg gjorde det i min forrige stue - heldekket med koreaplater!
Etter en tid kommer treverket "frem" når man ikke har brukt grunning først, i mitt tilfelle så det ut som fersken-panel (malt med fersken/orange maling). Jeg har sett koreapanelmed grunmaling først - et mye flatere uttrykk.

Inntil dere har fått isolert huset er det en god ide å beholde disse lite pene panelene da de isolerer litt.