fredag 26. september 2008

Kontraktsmøtet er unnagjort...

Innom som snarest for å oppdatere litt! I dag har vi vært på kontraktsmøte og signert alle papirer, så nå er vi virkelig huseiere! Hurra!

En fagmann har vært inne i huset i dag og tatt mål slik at vi får nye vinduer, balkongdører (vi må ha to) og ytterdør. Jeg har så utrolig lyst på vinduer med gjennomgående sprosser men det kommer litt ann på pris da. Ny ytterdør skalogså bli spennende- det kommer til å gjøre utrolig mye for husets utseende.


Jeg liker veldig godt slike sprossevinduer som er to-delte med gjennomgående sprosser på tvers slik at øvre halvdel av vinduene er litt mindre enn den nederste delen.




Så har svigerbroren min som er snekker vært innom og kikket på huset og gitt oss gode råd. Han skal bytte kledning og vinduer og det kommer til å skje i første halvdel av desember. Så er det bare å håpe at vi har akkurat det klart til jul...

Overtakelsesdatoen er 27 Oktober og det er jammen ikke lenge til- jeg regner med vi flytter inn et par uker etter den datoen.

Så har jeg mamma og pappa på besøk her i helga og de var nesten like spente som oss på å kikke inni huset. Vi fikk låne nøkler igjen i dag og har tatt huset nærmere i øyesyn.

Ellers har jeg tenkt litt på kjøkkeninnredning og slikt. Vi kommer til å velge noe som er rimelig og pent. Jeg har selvsagt tenkt på Ikea og har to kjøkkenserier derfra som er aktuelle.

Lindingø Kjøkken- veldig pen og klassisk (bildet har jeg lånt fra en salgsannonse)






Ståt kjøkken- denne liker jeg aller best men jeg vet ikke om det er mye arbeid med renhold siden det må vaskes mellom alle rillene..


Et annet alternativ er en dansk kjøkkenprodusent som også har utsalg her i byen. Nettoline. Dette alternativet virker heller ikke så dumt og Nettoline er faktisk nesten like billige som Ikea..


Nei ingenting er bestemt, men jeg vet nesten helt sikkert at jeg vil ha hvitt kjøkken iallefall. Heltre eik er også pent men jeg synes hvitt er tryggest, det er det jeg har vært vant til å ha.

I morgen skal jeg bortover i huset og sjekke mulighetene for å kunne rive ned kjøkkenveggen ut mot stua- håper det ikke er bærevegg...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Flotte kjøkken alle 3!! Spennende og gøy å kunne sette sammen et helt "nytt" hus. Mange valg som skal tas, og det er ikke like lett å velge alltid. Det er jo såååå mye som er fint :)) Lykke til med renoveringen, og fortsatt god helg!

Anonym sa...

Den sista bilden här var ursnygg=)