tirsdag 2. desember 2008

Nye vinduer, dører og panel

Denne uka startet snekkeren jobben med å bytte ut alle vinduene.

Vinduene er satt inn på forsiden av huset og en del gammel panel er revet vekk..


Pappa og Johnny jobbet i stilaset i hele dag og resultatet ble at de fikk revet vekk panelet på hele vestveggen...Jeg var veldig spent på eventuelle vannskader under panelet, men det ser heldigvis nesten fint ut..




Baksiden av huset, nye vinduer er kommet inn her også..Det blir koselig med sprosser synes jeg.


Vestveggen- Johnny i arbeid...


Og her ute i garasjen og alt rotet står den fine nye ytterdøra...


Nytt vindu i gangen sett fra innsiden...Iskaldt da det enda ikke var satt på innerforinger eller skumlagt rundt..

6 kommentarer:

Anonym sa...

det blir som et helt annet, nytt hus med koselige rutete vinduer! Godt jobba.

Anonym sa...

Kjempefint! Julestemning til rett tid!

Anonym sa...

Spennende å se husutviklinga. Ser ut til å bli knallbra! Skjønner at der er mye arbeid, men det er verdt det når sluttresultatet foreligger. Ønsker dere ei fin adventstid tross alt. Snuppa min hilser til lille Hjerte ;)

Hønehuset sa...

Ser flott ut! Tror det blir knall!
Ang kvistlakk, jeg tar en svampbit og trykker inn i tuten på kvistlakkflaska, så er det bare å trykke ivei på alle kvistene du ser! En mye enklere metode enn med pensel!

Anonym sa...

Så flinke dere er !
Det blir jo et helt nytt og annerledes hus, og så effektivt!
Ser at Hønehuset foreslår svamp i kvistlakkflaska, bruk heller vannbasert kvistlakk, du kan enten bruke pensel eller svamp. Den er ikke så stinkende og farlig som den på flaske! Vi har brukt litervis av den på hytta.
Det er så artig å følge med fremdriften hos dere.

Knitgirl sa...

Takk for gode kvistlakk-råd..Nå har jeg lakket meg i vei ned i kjelleren men har enda ikke fått tatt kjellerstua siden den har vært i bruk til soverom mens vi har hatt besøk.

Huset blir fint ja, men jeg skal være fryktelig glad når vi har fått byttet alle vinduene og satt på foringene både inne og ute, akkurat nå er det rot og rot...Jeg støvsuger og koster og forsøker å holde det rent og ryddig, men sånn er det når man bor på en byggeplass.
Forhåpentligvis er de ferdige før jul!