onsdag 24. juni 2009

Plissegardiner i stua

Siden jeg var så godt i gang med blogginga viser jeg frem de nye plissegardinene til stua

Kveld i stua. Plissegardinene er jeg kjempefornøyd med. Vi spekulerte lenge på hva slags type sol og innsynsskjerming vi ville ha. Det store stuevinduet vender rett ut mot gata, og midt på dagen står sola rett på. Vi endte opp med offwhite plisse fra Kirsch
Det er fortsatt lyst og trivelig i stua samtidig som vi kan regulere innsyn og lys bedre.

Utvalget i stofftyper og mønster var stort og Kirsch hadde flotte prøvebøker. Resultatet ble også bra, og de var forholdsvis enkle å montere selv om vi måtte ofre ventilen over det største stuevinduet. Det eneste negative jeg har å si om Kirsch var ventetiden. Det tok 5 uker lengre enn avtalt tid før de endelig var klare.

Nå på sommeren har jeg lyse tynne gardiner fra Kid som er veldig luftige og enkle. Til høsten ønsker jeg med grå tykke lingardiner..

Jeg må ha "åpne" vinduer og kunne ikke valgt lamellgardiner, det blir for kontoraktig synes jeg...



2 kommentarer:

vonnie sa...

Lovely windows and window treatments....so calm and inviting.

Den gode feen sa...

God morgon :) Så kjekt å sjå bilder frå badet og av plissègardinene. Badet blir råfint, skjønar godt at du er ivrig på å vise fram :)

Plissegardiner er genialt- Eg kjøpte slike på Jysk, og brukar det på soverommet vårt. Heilt enig med deg i at lamellgardiner passar best på eit kontor :)

Gledar meg til å sjå meir, me bloggast :) Klem frå Linda